fredag den 7. februar 2014

Grøntsagsfrikadeller med kartoffelkroketter og peberfrugtsauce


Vi er slet ikke vegetarer i min familie, men jeg var nødt til at afprøve disse vegetarfrikadeller. Jeg lod være med at sige, at der ikke var noget kød i frikadellerne, og til min store overraskelse var der ingen, der havde opdaget det inden jeg fortalte dem det efter aftensmaden. Grøntsagerne binder sig så godt sammen, at det faktisk minder om kød!
Denne opskrift giver nok aftensmad til en familie på 5:
375 g kartofler
175 g gulerødder
100 g knoldselleri
100 g frosne ærter
2 løg
2 æg 
115 g rasp
40 g hvedemel
35 g havregryn
Salt og peber

Kartofler og gulerødder skrælles og skæres i skiver og koges møre sammen med knoldselleri i mindre tern og frosne ærter. Hæld vandet fra og lad grøntsagerne dampe en smule af.
Grøntsagerne moses og røres sammen med finthakket (eller gerne blendet) løg, rasp, æg, hvedemel, havregryn, salt og peber. Farsen formes til frikadeller og de steges godt - ca. 10 min på hver side.


Server med kartoffelkroketter og rød peberfrugtsauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar