torsdag den 26. juni 2014

Tærte med spinat, skinke og hytteost

Jeg havde inviteret min bedste veninde på middag, da jeg var alene hjemme og ikke gad lave mad til mig selv. Hun går også meget op i madlavning, så når vi laver mad til hinanden, er det som regel noget nyt og spændende, som man ikke kender resultatet på, når man går i gang i køkkenet.
Hos Loui og bearnaisen fandt jeg en opskrift på en tærte med spinat, skinke og hytteost, som jeg syntes passede perfekt til min middag.
Da vi kun var to, syntes jeg det var lidt voldsomt at lave en hel tærte, så jeg har købt en lille tærteform, som har det halve areal af den store, almindelige. Denne form passede perfekt til 2 personer til en forret.
Jeg har lavet den en smule anderledes ud fra, hvad vi havde i køleskabet, fryseren og køkkenskabet:

Ingredienser til lille tærte:
Bund:
62 g hvedemel
50 g pizzamel
12 g havregryn
30 g olie
30 g youghurt naturel
1/2 tsk salt
1/2 dl vand

Bland alle ingredienserne sammen og læg dejen i køleskab i 30 minutter. Rul dejen ud og læg den i tærteformen. Prik med en gaffel og bag 15 minutter ved 200°C.

Fyld:
2 dl optøet spinat
60 g skinke i tern
75 g hytteost
25 g revet ost
1 1/2 æg
1 dl mælk
Salt og peber

Bland hytteost, revet ost, æg, mælk, salt og peber sammen og rør til sidst skinke og grofthakket spinat i. Fordel fyldet i den forbagte bund og bag yderligere 25-30 minutter ved 200°C - æggemassen skal være gylden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar