mandag den 7. september 2015

Marcipanmuffins på fødselsdagsmenuen

Denne helt specielle dag, som normalt forekommer 1 gang om året - kaldet fødselsdag - skal selvfølgelig fejres.
Jeg har dog været så uheldig at min 19-års lå på en mandag. Som bekendt er mandag ikke ugens bedste dag, men i dag har ikke været en af disse normale, kedelige mandage.

Jeg har haft besøg af familien, men da jeg først havde fri fra skole 15.35 måtte jeg forberede mig på desserten i går, for at kunne nå det hele.
Disse muffins blev bagt i går, og de havde ikke taget skade af at ligge i en kagedåse til i dag. De blev gjort selskab af friske hindbær og brombær fra haven og to kugler is :) 


Ingredienser til 8-10 muffins:

2 store æg
200 g sukker
150 g hvedemel
1 tsk bagepulver
200 g marcipan


Pisk æg og sukker lyst og luftigt. Bland mel og bagepulver sammen og sigt det i æggemassen. Vend sammen og rør til sidst groftrevet marcipan i.
Fordel dejen i muffinforme og bag 20-25 minutter ved 175°C til de er gyldne på toppen.
Lad dem køle af inden de pakkes i en lufttæt beholder - hvis de altså ikke skal serveres samme dag :) 

Opskriften er fundet på Arla's hjemmeside

Ingen kommentarer:

Send en kommentar