mandag den 23. december 2013

Brownies med Gojibær og pistacienødder

Jeg skulle have gæster i lørdags og jeg er selv vild med chokoladebrownies, men jeg har ikke kunnet finde en god opskrift, men så fandt jeg en opskrift fra en gammel børnekogebog, som jeg har lavet lidt om på.
Her er resultatet, som blev serveret på nogle fine glastallerkener som kan købes her (http://www.avformshop.dk/soeg-webshop?q=glastallerken)


Ingredienser:

90 g chokolade
150 g smør
300 g brun farin
125 g mel
1 knsp salt
2 æg
1 tsk vaniliesukker
15 g kakao
1/2 tsk bagepulver
40 g gojibær
60 g pistacienødder

Chokoladen smeltes og smøret røres i. Tag gryden af varmen.
Mel, bagepulver, salt og kakao sigtes i en anden skål
I en tredje skål piskes æggene, hvorefter sukker og vanilie tilsættes og røres let sammen med æggene.
Chokoladen røres forsigtigt i æggeblandingen og melblanding vendes i sammen med hakkede pistacienødder og let hakkede gojibær.
Dejen hældes i en beklædt form ( 23x18 cm) og bages ved 180 grader i ca. 35 min. (kagen ser ikke færdig ud når den tages ud, men den "størkner" når den afkøles)

Når kagen er kølet af skæres den i de ønskede former og serveres med is.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar