torsdag den 6. februar 2014

Hjemmelavet müsli

Min mor og jeg er helt vilde med Crüsli 4-nuts, men det er rimelig dyrt, når det ikke er på tilbud, så vi blev enige om at man måtte kunne lave sit eget - og jeg må sige jeg er meget positiv overrasket over resultatet. Ud over det smager rigtig godt, er der heller ikke meget sukker i.

Du skal bruge:

1 spsk honning
3 1/2 dl havregryn
3/4 dl solsikkekerner
1/3 dl hørfrø
1/2 dl hasselnødder
2/3 dl mandler
2 tsk sukker

Honningen smeltes på en pande ved svag varme. Havregryn, solsikkerkerner, hørfrø, hakkede nødder og sukker tilsættes og blades med honningen. Lad det få farve på panden ved middel varme - det er vigtig at det får nok, for ellers smager det bare af havregryn. Jeg lod i hvert fald mit stå på panden 15 min.
Spises på youghurt, koldskål, skyr eller lignende.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar