mandag den 13. januar 2014

Grantineret hamburgerryg

Den anden dag var der en skinke på tilbud til 40 kr, og jeg købte den, da jeg mente det passede meget godt til aftensmad til 5 personer, men vi spiste kun halvdelen og derfor lavede jeg denne rest-ret i går aftes:


Ingredienser:
400 g hamburgerryg/skinke
2 løg
250 g champignons
1000 g kartofler

10 g smør
4 dl mælk
2,5 spsk mel
muskatnød, salt og peber
50-100 g mozzarella

Kartoflerne skrælles og skæres i 1 cm tykke skiver. Skiverne koges i letsaltet vand i 10 min og fordeles i et smurt fad. Skinken skæres i tern og fordeles over kartoflerne.
Løgene skæres i tern og champignonerne kvartes. Begge dele svitses i lidt smør og fordeles over skinken.
Bechamelsaucen laves: smørret smeltes og mælk og mel rystes til jævning. Varm blandingen op til kogepunktet, så den tykner. Smag til og fordel over grøntsagerne.
Drys ost over og gratiner i ovnen i 30 min.
Server med groft brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar